Veelgestelde vragen

  • De werking van mijn verwarming

    Nederlandse woningen hebben een centrale verwarmingsinstallatie. Deze installatie wordt bedient door een thermostaat die vaak in de woonkamer hangt. Bij kamerverhuur is dit vaak op andere wijze geregeld.
    Wanneer u de temperatuur in een woning wilt verhogen dient dit te gebeuren via de thermostaat. Deze kan simpel via een draaiknop of "+" en "-" knoppen worden bedient. Let wel op dat de radiatoren open dienen te staan! Deze zijn met een draaiknop aan de zijkant van de radiator open en dicht te draaien.
    Normaliter zijn er programma's ingesteld op de thermostaat die er voor zorgen dat het energieverbruik op een normaal niveau blijft. Dit om geld en het milieu te sparen. Deze programma's zorgen er meestal voor dat de verwarming gedurende de nacht uit staat en 's morgens begint te branden.

  • Mijn radiatoren worden niet warm

    Wanneer uw radiatoren niet warm worden dient u eerst na te gaan of deze open staan zodat het warme water er doorheen kan stromen.
    Als de radiator open staat kunt u nagaan of de thermostaat op de gewenste temperatuur staat. Wanneer de kamertemperatuur evenhoog of hoger is dan de gewenste temperatuur zal de verwarming niet aan gaan.
    Wanneer ook dit in orde is dient u na te gaan of de cv-installatie in orde is.
    De verwarmingsketel bevat altijd een display of meter dat laat zien wat er gaande is in het systeem. De druk op de leidingen dient altijd tussen de 1 en 2 bar te zijn, Ca. 1,5 bar is voldoende.
    Wanneer de druk niet in orde is, dient u water aan het systeem toe te voegen. Sluit een slang aan tussen een waterkraan en de kraan van de cv-installatie. Zet de kraan van de cv-ketel open en draai daarna de waterkraan open. U ziet de druk in de ketel ophoog gaan.

    Mocht de druk in orde zijn, kunt u op de display kijken of er een foutcode aangegeven staat. Vaak bestaat deze uit een cijfer en een letter. Ga in de handleiding na wat dit inhoudt. Bel vervolgens ons kantoor om het probleem op te lossen.

  • Mijn radiator lekt

    Bij een lekkage moet u als eerste zorgen dat er geen schade kan ontstaan. Maak droog wat nat is geworden en zorg dat het vocht opgevangen wordt in een bak of emmer.
    Wanneer er geen kans is op schade kunt u GOETH beheer tijdens kantooruren op de hoogte stellen. Bij een acute ernstige lekkage kunt u contact opnemen met ons noodnummer, 088-130 48 00.

  • Hoe werkt de thermostaat?

    De thermostaat bedient de centrale verwarming. Wanneer de radiatoren in een woning aan staan zullen deze reageren op de thermostaat.
    De thermostaat meet de temperatuur in de woning en past deze waar nodig is aan zodat de woning de gewenste temperatuur bereikt.
    Daarnaast is het mogelijk programma's in te stellen die voor een economisch en gemakkelijk gebruik zorgen voor de centrale verwarming.
    Het instellen van de thermostaat dient te geschieden in samenspraak met medebewoners.

  • Mijn radiator maakt geluid

    Wanneer er lucht in een radiator zit is het mogelijk dat u het water hoort stromen. U kunt dit oplossen door de radiator te ontluchten. Hiervoor heeft u een ontluchtingssleutel nodig.
    Aan de bovenzijde van de radiator, meestal aan een van de zijkanten, zit een plug waar de ontluchtingssleutel in past. Houdt een oude doek bij de plug en draai deze voorzichtig los. De lucht zal ontsnappen met een sissend geluid. Wanneer al de lucht er uit is komt er water naar buiten, draai de plug meteen dicht wanneer dit gebeurt.

  • Energiebesparing

    Met de portemonnee en het milieu in ogenschouw is het goed om energie te besparen. Basisregels zijn; de verwarming niet aanzetten wanneer u niet thuis bent. Daarnaast dient u de verwarming omlaag te draaien wanneer deuren en ramen langdurig open worden gezet.
    De meeste Nederlandse woningen zijn voorzien van een thermostaat welke geprogrammeerd kan worden. Vaak zijn er programma's voor dag en nacht. Gedurende de nachtelijke uren schakelt de verwarming zichzelf uit om zo kosten te besparen. Zet de thermostaat daarnaast nooit hoger dan 22 graden. De kosten welke worden gerekend, voorschotten etc., zijn niet berekend op deze themperaturen.

Ik wil graag een melding maken

Typ hier uw vraag / opmerking

Uw gegevens

Voornaam:
Achternaam
Adres:
Plaats:
Telefoon:
Emailadres:
  CAPTCHA Image
Verificatiecode:
[ Genereer nieuwe code ]
Niet de informatie gevonden die u zocht?
Bel dan met onze telefonische helpdesk
040 - 213 02 23